Pages

Tuesday 21 January 2014

SE: Upptäcka, bosätta sig i och integreras i Schweiz


Mitt bloggande har alltid byggt på en idé om att hjälpa andra att upptäcka, finna sig till rätta och integreras på de platser där jag bor – så var fallet med mitt projekt Wirdheim in Vilanova (2007-2013) och så var tanken också bakom denna blogg.

Och så ska det fortsätta, om än på ett nytt sätt. Sedan årsskiftet har jag börjat att arbeta och det ger mig å ena sidan mindre tid för att skriva men samtidigt, å den andra, precis den intensiva och naturliga kontakt med det tyska språket som jag så aktivt har sökt.

Posterna framöver kommer att bli mycket kortare, men kan förhoppningsvis trots det fungera som inspiration för dem som vill upptäcka staden Zürich och landet Schweiz samt lära sig såväl högtyska som schweizertyska. Den här resan har bara börjat!

- - -
English version 
Deutsche Version (kommt bald)

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment! I love feedback!